Gamle mysterier..

Hva kan jeg si annet enn at det gleder mitt historiker-hjerte å se artikler som dette. Det er noe med det at det fremdeles finnes folk som prøver å løse gamle mysterier som sjarmerer meg stort.
Jeg mener; jeg er jo oppfødd på mysterier fra fortiden, Indiana Jones og glossy billedbøker med dinosaurer og ufoer. (for ikke å glemme gamle Donald-historier om skulte skatter og svunne tider)

Kanskje er det ikke dagens største nyhet, men man må jo finne gleder i de små ting..
Bare godt å vite at det fremdeles finnes mennesker der ute som er nysgjerrige nok til å etablere store prosjekter rundt oldtidens "mysterier".

"Out of life comes death, and our of death, life.
Out of the young, the old, and out of the old, the young.
Out of waking, sleep, and out of sleep, waking.
The stream of creation and dissolution never ceases."
- Heraclitus

Comments

Popular posts from this blog

Ikke en sånn som får en lykkelig slutt?

2020 - året det var så mye tid til å lese

Men så må vi ikke glemme bjørnen...